Service­avtal för solceller – trygghet för din anlägg­ning

Trygghet och support – oavsett vem som instal­lerat din anlägg­ning

Med ett service­avtal från GoSol Energi kan du känna dig trygg med att din solcells­anläggning alltid fungerar som den ska. Vi erbjuder support och hjälp för både våra egna kunder och för dig som köpt din anlägg­ning från en annan leverantör – även om din instal­latör inte längre finns kvar. Vi tar ansvar för driften så att du får ut mesta möjliga av din investe­ring.

Med GoSol Energi får du inte bara teknisk trygghet – du får också en partner som hjälper dig fatta rätt beslut för din anlägg­ning. Våra service­tek­niker ger dig snabb och personlig hjälp när du behöver det.

Därför ska du välja ett service­avtal från GoSol Energi

Vårt service­avtal är ett abonne­mang som ger dig:

  • Priori­terad support med direkt­nummer alla vardagar kl. 8–17
  • Snabb återkopp­ling inom två arbets­dagar
  • Felsök­ning och juste­ring av din anlägg­ning på distans
  • Årlig genom­gång via vår service­portal, inklu­sive skriftlig dokumen­ta­tion och uppfölj­ning
  • Årlig uppda­te­ring av mjukvara för optimal drift
  • Rabatt på arbete, material, system­ut­byggnad och takar­beten via våra samar­bets­part­ners

Även för anlägg­ningar från andra instal­la­törer

Har din instal­latör gått i konkurs? Eller vill du byta service­partner?

Vi hjälper dig att flytta över din anlägg­ning till GoSols service­portal, så att du får samma smidiga support som våra egna kunder. Vi tar kontakt med växel­riktar­till­ver­karen och säker­ställer att din anlägg­ning är redo för övervak­ning och support.

Vem kan teckna ett service­avtal?

  • Alla våra befint­liga kunder
  • Även du som har en anlägg­ning instal­lerad av annan leverantör – så länge den inte är leasad, ägd via white-label eller låst till annan aktör
  • Växel­riktare från kända varumärken som Huawei, Ferroamp, Sigenergy, Growatt, Sungrow, Goodwe, SolarEdge m.fl.

Service­avtal – trygghet till en fast kostnad

Ingår alltid

för anlägg­ningar instal­le­rade av GoSol

  • Kontakt med supporten via mail – återkopp­ling inom 5 arbets­dagar
  • Kontakt med service­tek­niker via telefon – tisdagar och torsdagar kl. 14.00–16.00
  • Felsök­ning
  • Hjälp med inställ­ningar
  • Mjukva­ru­upp­da­te­ringar på förfrågan
  • Hjälp med garan­tiä­renden på produkter sålda via GoSol

0 kr / mån

för anlägg­ningar instal­le­rade av GoSol

Ingår med service­avtal 

för anlägg­ningar instal­le­rade av GoSol

  • Priori­terad support med återkopp­ling
    inom 2 arbets­dagar
  • Direkt­nummer till våra service­tek­niker
    alla vardagar kl. 8.00–17.00
  • Support på plats mot reducerat pris
  • Årlig genom­gång av din anlägg­ning via portalen
  • Årlig uppda­te­ring av mjukvara
  • Årlig telefon­upp­följ­ning med eventu­ella förbätt­ringar eller åtgärder
  • Rabat­te­rade priser på system­ut­byggnad
  • Rabat­te­rade priser på takar­beten
  • Tillsyns­be­sikt­ning till reducerat pris

99 kr / mån

för anlägg­ningar instal­le­rade av GoSol

Ingår med service­avtal 

oavsett instal­latör

  • Priori­terad support med återkopp­ling inom 2 arbets­dagar
  • Direkt­nummer till våra service­tek­niker
    alla vardagar kl. 8.00–17.00
  • Support på plats mot reducerat pris
  • Årlig genom­gång av din anlägg­ning via portalen
  • Årlig uppda­te­ring av mjukvara
  • Årlig telefon­upp­följ­ning med eventu­ella förbätt­ringar eller åtgärder
  • Rabat­te­rade priser på system­ut­byggnad
  • Rabat­te­rade priser på takar­beten
  • Tillsyns­be­sikt­ning till reducerat pris
  • Hjälp med garan­tiä­renden på produkter köpta via annan instal­latör

149 kr / mån

för anlägg­ningar instal­le­rade av annan instal­latör – upplägg­nings­av­gift på 1500kr tillkommer vid överlå­telse till GoSol

Avtalet löper på 12 månader med automa­tisk förläng­ning och kan sägas upp med en månads uppsäg­ningstid. Betal­ning sker årsvis eller månadsvis.

Varför välja GoSol Energi?

  • Personlig expertis från våra egna service­tek­niker
  • Regel­bundna kontroller som förebygger problem innan de uppstår
  • En trygg investe­ring som fortsätter leverera – år efter år

Vill du veta mer om vårt service­avtal?

Ladda ner vårt service­avtal som PDF här eller kontakta oss på 010–175 52 00 eller info@gosol.se alter­na­tivt via vårt kontakt­formulär.


Frågor och svar om service­avtal


Teckna service­avtal idag och trygg­hets­säkra din investe­ring!


*” anger obligatoriska fält

Har du frågor? Bli uppringd av våra specialister!